Att tänka på inför utvecklingssamtal

Ulf Ryde, Teoretisk kemi
March, 2005

  1. Vad har du gjort sedan sist?
  2. Planer inför framtiden
  3. Personrelation
  4. Arbetsmiljön
  5. Har du uppfyllt dina plikter?
  6. Har jag uppfyllt mina plikter?
  7. Hur disponerar du din tid?
  8. Övrigt
  9. Om forskarutbildning (diskuteras primärt första gången)
  10. Se till att allt intressant skrivs ner i studieplanen eller i ett kontrakt.

After the meeting you should know

Mål enligt allmäna studieplanen i kemi (N-fakultet, LU; 030605)
Den som examineras skall:
  1. ha erhållit fördjupade ämneskunskaper
  2. ha utvecklat sin förmåga att tänka kreativt och kritiskt
  3. kunna formulera frågeställningar kring en uppgift, kunna planera och geomföra arbetet inom givna tidsramar samt utvärdera resultaten
  4. kunna arbeta självständigt såväl som i grupp
  5. kunna, i såväl nationella som internationella sammanhang, ändamålsenligt presentera och diskutera forskningsresultat både muntligt och skriftligt för olika målgrupper
  6. kunna föra en kritisk vetenskaplig diskussion och kunna försvara sin egen ståndpunkt
  7. ha tillämpat ett etiskt korrekt förhållningssätt i forskningsarbetet.